donderdag 9 april 2020

2020-04-10 Jongen eerste ronde

Hier nog een paar foto's van de jongen van de eerste ronde, zoals ik in mijn vorige verhaaltje al vermeldde.

De eerste jongen zijn van het koppel zwartbont. De doffer hiervan kweekte ik als laatste jong van 2018 uit een blauwbonte doffer. Deze doffer kreeg ik van Gerrit Deuzeman, op zijn beurt had hij deze duif weer van de familie Wekking, welbekend. Deze blauwbonte doffer kwam uit 2 zwartbonten, de origine van deze duiven is mij niet bekend. De moeder van de doffer kreeg ik ook via Gerrit. Deze duivin kwam uit de stal van Jaap Witte.
De moeder van de afgebeelde twee jongen kweekte ik zelf, uit 2 duiven van Henk Weijmer. De duivin van dat koppel was uit de oude lijnen van Henk. De doffer uit een kruising van zijn oude lijnen met een duitse duivin, origine hiervan is mij ook onbekend.
De jongen worden grootgebracht door voedsters. Dit maakt het mogelijk om van de weinige koppels die ik heb zoveel mogelijk jongen te kweken.

De tweede foto is van jongen uit een kruising (fokzuiver) roodzilver x zwartbont. De roodzilver doffer heb ik in bruikleen van Jurgen van Weijck, de duivin heb ik van Gerrit Deuzeman, deze duivin komt uit de zwartbonte lijn van Jaap Witte, als mijn geheugen mij niet in de steek laat waren dit dieren gekruist uit verschillende Nederlandse en Duitse lijnen. Zo te zien 2 strawberry's, wat ginstig is als er een doffer bij is, deze zou dan terug gepaard op zwart weer wat zwarten kunnen geven. Hopelijk met witte pennen en wat bont tekening, de jongen op de foto hebben geen witte pennen, voor zover ik nu kan zien. Ook deze jongen worden grootgebracht door voedsterduiven.



Tot de volgende!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten